Expo “Olimpíada Cultural. Un esclat artístic per a Barcelona”
Art
Quan?Fins al 15 de gener de 2023
On?
Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch
Avinguda de l'Estadi, 60
08038 - Barcelona
www.museuolimpicbcn.cat
Preu?
5.8 €
El parc d’atraccions de Montjuïc, en funcionament durant tres dècades, es va convertir en un lloc emblemàtic de Barcelona, que va marcar tota una època en la vida social de la ciutat fins a l’any 1998, quan va obrir les portes per última vegada.
La mostra proposa un recorregut que recupera el context històric anterior i en el qual es va gestar la construcció del parc d’atraccions de Montjuïc, el parc durant els anys de funcionament i el seu tancament en la Barcelona postolímpica que va implicar el seu desmantellament i la remodelació de la zona en els Jardins Joan Brossa.
En el moment de la seva obertura, el parc oferia més de 40 atraccions que es van anar renovant i substituint. L’oferta estava dirigida a tots els públics i totes les edats: els cavallets, llits elàstics o plats voladors per als més petits convivien amb atraccions per als adults, com la roda que formava part del logotip del parc, els autos de xoc o les muntanyes russes com el Loco Ratón dels inicis o el Vikingo i el Boomerang incorporats els últims anys.
Més info a EXPO Montjuïc. El Parc d’atraccions